1. stupeň ZŠ 


U dětí je určitě vhodně pracovat s tématem duševní hygieny přostřednictvím příběhů, obrázků. Zároveň podporovat i kreativitu dětí, která jim je v tomto věku blízká.

Tipy na aktivity:

Koláž, co mi dělá radost

Co budete potřebovat: čtvrtku A4 nebo větší, nůžky, lepidlo, staré časopisy, pastelky, fixy

Potom, co děti své veledílo vytvoří mohou jej představit svým kamarádům (doporučuji nastavit si pravidla nekritizování, jedinečnosti každého díla), můžete si s dětmi ale také sednout do kroužku a povídat si, co jim dělá radost, proč právě tohle aj.

Vládce radosti/pohody/ spokojenosti

Vytovření vládce může probíhat buď individuálně nebo být skupinovou prací. Předtím, než začnete s dětmi tvořit doporučuji si udělat "brainstorming", co se jim vybaví, když se řekne radost/pohoda/spokojenost, jestli mají s tímto tématem spojený nějaký zážitek, vůně, situace v DD, jak radost/pohoda/spokojenost vypadá apod.

Je dobré i kromě tradičních materiálů mít připravené různé třpytky, korálky, odstřižky látek, krepový papír apod.

Potom, co bude dílo hotové, můžete s dětmi diskutovat o tom, co vládce dělá, co ho baví, co jí, jak pomáhá , z čeho je vytovřen. Vládce totiž může být jakákoli imaginární bytost. Více o konceptu kreativního malování na https://www.kreativni-malovani.cz/